DIY - Fabric Labels



Restjes stof hou je bijna altijd wel over na een naaiproject. Gooi ze niet weg, je kunt er altijd nog wel wat leuks mee doen!

Van de kleinste restjes katoen maak ik graag Labels om op mijn (ByMiekK) naaiwerk te naaien. Leuk om te doen én het geeft je creatie net wat extra's!

When you finished a sewing project, you almost always have some fabric scraps left. Don't throw them away, you can make some nice things with them! I like to make personalized fabric labels from the smallest fabric scraps, to sew onto my sewing projects.

Hoe maak je de Labels
• Neem restjes katoenen stof en strijk ze goed plat
• Stempel je logo, naam of een plaatje op de stof, met textielinkt. Bij stof met een print bedruk ik de achterkant, daar is de kleur van de stof minder fel
• Als de inkt droog is, fixeer je hem door over de achterkant van de stof heen te strijken
• Knip de stof op maat rondom je opdruk
• Bevestig het label op je naaiwerk d.m.v. vliesofix en naai of zigzag heb vast langs de randen

Veel plezier!


How do you make the Labels
• Use scraps of cotton fabric, iron them first
• Stamp your logo or another image onto the fabric with textile ink. On printed fabric, I use the back of the fabric to stamp on because the colors are less bold
• When the ink is dry, you fix it by ironing the back of the fabric
• Cut the fabric to size around your print
• Iron the label onto your sewing project by using vliesofix and finally sew or zigzag around the edges


Lees meer / Read more
DIY - Bedruk je eigen stof / Print your own fabric
Naaitechniek - applicaties naaien met vliesofix / making applications with vliesofix

13 opmerkingen:

  1. Goed idee zeg en ook leuker dan 100 van dezelfde labels!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke tip maar ik ben zooo slecht in stempels maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi. Waar heb je de stempel laten maken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het bolletje wol maakte ik zelf, deze logo-stempel komt van Studio Stempel, een logo-stempel van mijn SewNatural logo liet ik maken bij Kriebels Lifestyle

      Verwijderen
  4. Wat een leuk idee, dank je wel voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk. Wil ik al lange tijd doen maar twijfel aan de wasbaarheid van de labels. Vooral bij kleding moeten de labels wasbestendig zijn. Hoe voorkom jij dat ze vervagen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij vaak wassen vervagen ze inderdaad wel wat. Misschien even weken in azijn? Dat helpt ook tegen het verkleuren van spijkerbroeken

      Verwijderen
  6. Love it!!!

    Carla

    http://lojaateliercs.blogspot.pt/

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke gemaakt zeg!Ik ga hopelijk in november naar een workshop om stempels te leren maken en dan kan ik zelf aan de slag.Ga mijn kleine restjes stof alvast sparen hier voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo simpel.... maar zo slim en handig!
    Waar koop je textielinkt? Heb wel textiel stiften maar de stempels daarmee kleuren lijkt me niet echt werken.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kunt kijken in hobbywinkels, of online bij webwinkels die ook stempels verkopen. Er staat dan meestal wel bij of de inkt geschikt is voor textiel (ik gebruik versacraft inkt).

      Verwijderen

Ik vind het leuk om je reactie te lezen. Bedankt voor je bericht!